Lifestile

Film review : Nocturnal Animals

Nocturnal Animals e un film ciudățel, dar interesant. Filmul, în regia lui Tom Ford, se poziționează la granița dintre dramă și thriller, dar motivul pentru care am ales să scriu despre el este faptul că modul în care construiește suspanul, și tristețea care emană pe tot parcursul filmului, reușesc să ajungă la tine, și să te urmărească și după ce s-a terminat filmul.

O particularitate a filmului este că urmărește două fire narative în același timp, de tipul ,,poveste în poveste “. Începe cu prezentarea lui Susan (interpretată de Amy Adams) , proprietara unei galerii de artă din Los Angeles, care se află într-o căsnicie ajunsă într-un punct mort. Aceasta primește un manuscris de la fostul ei soț, pe care îl părăsise cu 20 de ani în urmă. Manuscrisul este următorul roman al fostului soț, scriitor. Cel de-al doilea fir narativ urmărește acțiunea manuscrisului, care îi are în prim plan pe un bărbat pe nume Tony Hastings (interpretat de Jake Gyllenhall) și pe familia acestuia, soția (Isla Fisher) și fata lor adolescentă. Aceștia conduceau pe timpul nopții pe un drum  puțin populat, când o mașină îi lovește, și astfel îi aruncă în afara autostrăzii. Grupul din mașină, condus de Ray Marcus, le răpește pe soția și fata acestuia, iar pe el îl lasă singur în deșert. Șeriful Bobby va încerca să afle ce s-a întâmplat cu adevărat în acea noapte.

nocturnal-animals

Ceea ce mi-a atras atenția la acest film însă au fost, surprinzător, personajele secundare. Michael Shannon, care interpretează rolul șerifului Bobby, și Aaron Taylor-Johnson, care îl joacă pe Ray Marcus, pur și simplu fură toată atenția de la personajele principale, în niște roluri care par a fi fost gândite special pentru ei, și pe care le interpretează excelent.

Nu mi s-a mai întâmplat să fiu atrasă mai degrabă de jocul actoricesc al personajelor secundare, în detrimentul celor principale, însă, interesându-mă mai mult de film, am aflat că nu a fost doar impresia mea asta, Aaron Taylor-Johnson a luat Globul de Aur la ediția de anul acesta, pentru Cel mai bun actor în rol secundar, și singura nominalizare a filmului pentru Oscaruri este fix pentru aceiași categorie, de data asta pentru Michael Shannon, categorie pe care sper să o câștige, tot așa cum sper să ia La la land premiul pentru Cel mai bun film, sau măcar pentru Cel mai bun cântec. Cei doi actori mai sunt nominalizați la aceiași categorie și la premiile BAFTA, AACTA, etc.

Aaron Taylon-Johnson poate vă este cunoscut, pentru că a mai jucat în câteva blockbustere americane, mie îmi era vag cunoscut din Anna Karenina, ecranizarea din 2012, cu Keira Knightley în rolul principal, în care el joacă rolul lui Vronski. Pun și o poză cu el aici, în special pentru fete. Cu plăcere.

aaron-taylor

Ce m-a deranjat la film a fost finalul, sau mai degrabă, absența finalului. Înțeleg ideea unui final deschis, dar în cazul de față, pare pur și simplu că cineva a uitat să pună la montaj ultimele 10 minute din film, se termină prea brusc, și prea în coadă de pește. Hello people, I need closure!

Trailerul îl găsiți aici :